torsdag den 30. september 2010

Restaurantbesøg - Froggys Café i Odense

Jeg var inde på sygehuset fra morgenstunden og lave studiestartsopgave med min gruppe. Da vi var færdige besluttede jeg mig for at tage ind til centrum i stedet for at tage hjem, da jeg skulle være på sygehuset igen kl. 14 til 2. del af mit førstehjælpskursus. De 10 km. hjem var lovlig langt at cykle.

Jeg gik i forskellige genbrugser, for at finde en sort blazer til min udklædning på fredag, hvor den står på rustur og cross dress tema. Planen er sorte bukser, blazer- eller habitjakke (hvad jeg nu kan finde), samt skjorte og slips. Jeg fandt en pæn sort blazer fra Second Female til 40 kr. Det var lige til at overskue. Og så en bh til Thorbjørn, der skal være Anni Fønsby. Det bliver FANtastisk.

Til frokost besluttede jeg mig for at prøve Froggys Café, som ligger lige hvor gågaderne mødes i Odense. Det var samme sted jeg drak chai med Eva tidligere, men nu var tiden altså inde til at prøve deres menukort.
Valget faldt på deres frokosttærte med laks, peberfrugt, oliven og feta.



Betjeningen var noget blandet synes jeg. Der var masser af plads og jeg kunne selv sætte mig og tage et menukort. Tjeneren var sød og smilende, men der gik laaaaang tid før hun kom over så jeg kunne bestille. Da jeg endelig fik fat på hende gik det heldigvis rimelig hurtigt med at få min mad. Tærten smagte glimrende, omend den savnede lidt salt og peber, hvilket man heldigvis selv kunne tilføje. Dilddressingen gjorde sig godt dels til tærten og salaten var ganske simpelt kedelig uden. Jeg er ikke tilfænger af plain salatblade med to skiver agurk og en skive tomat på toppen. Heller ikke selvom man tilføjer løg til blandingen. Jeg lurede en anden gæst, som fik serveret Froggys burger, og den ville jeg vist hellere have haft.
Umiddelbart er det jo ikke positivt når man som restaurantgæst sidder og kigger langt efter andres mad, men omvendt betyder det at jeg kommer igen.
Ikke en ubetinget succes, men de får uden tvivl en chance igen, når min mor kommer til Odense. Min mor er fan af frøer, så alene navnet lokker. Og så må burgeren jo bare prøves.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...