torsdag den 23. september 2010

Restaurantbesøg - Eydes i Odense

Da jeg havde været tilforelæsning, mødtes jeg med Loke i Odense C, hvor vi skulle hente vores cykler. De blev efterladt, efter pubcrawlen i går, hvor vi endte med at tage en taxa hjem, fordi Loke var for fuld til at cykle (så er der vist ikke sagt for meget).

Vi mødtes og gik en tur ned af "Den Anden Gågade". Sådan har jeg i hvert tilfælde hørt den omtalt. Vi gik forbi Eydes, som jeg svagt huskede en omtale af - muligvis fra Jubiis debatforum. Og vi endte med at gå derind og spise.



Maden var fornuftig til prisen, hverken mere eller mindre. De lover byens bedste spareribs, og jeg tør godt antage at det ikke er at love alt for meget.
Vi bestilte begge en 3-retters menu med spareribs som hovedret, og vi måtte slippe lige over 200 kr. pr. næse for maden. Det er ikke mere end at man sagtens kan holde til det en gang imellem, selvom man er på su.

Forretten var ikke noget at juble særligt over. Vi valgte en portion nachos og en snackkurv, med forskelligt frituresnask. Nachosne var okay, men heller ikke mere. Personligt vil jeg gerne have mere ost på, og jeg syntes at chipsne havde fået lige lidt for meget. Guacamolen var ganske enkelt kedelig og smagløs. Jeg har stadig til gode at møde en restaurant med en guacamole, der kan måle sig med min egen.
Snackkurven var hverken mere eller mindre end hvad den lovede. Nu kan jeg godt lide friturestegte jalapeños med cheddar og mozzarellasticks, men det lugtede lidt for langt væk af præfabrikerede varer og Jensens Bøfhus (nej jeg er ikke fan).

Hovedretten var ganske udemærket. Spareribs med pommes frites, BBQ-sauce og coleslaw.



Fritterne var som de skulle være og BBQ-saucen også. Coleslawen var meget symbolsk, og personligt ville jeg gerne have haft noget mere. Men omvendt tænker jeg ikke at den sædvanlige målgruppe, når det gælder spareribs, er synderligt interesseret i salaten.
De spareribs vi fik, var de bedste og møreste jeg nogensinde har fået. Godt gået Eydes! Andet er der ikke at sige om det.

Til dessert fik vi henhvis pandekager med is og et stykke æblekage med flødeskum. Begge dele var ganske fornuftige, uden de store dikkedarer.



Betjeningen var sød og venlig. Vors tjener var helt ny i jobbet og lidt forvirret (helt forståeligt) men gjorde en super indsats, og der var ikke noget at udsætte. Ventetiden imellem retterne, kunne heller ikke have været bedre.

Konklusionen blev, at jeg gerne spiser på Eydes igen, men næste gang nøjes jeg nok med hovedretten. Desserten kunne så passende spises på ParadIS lidt længere nede ad gaden, og så sparer vi klaorierne fra forretten.
Meget kan man sige, men "Byens Bedste Spareribs" - det vil jeg gerne give dem.

1 kommentar:

Anonym sagde ...

Jeg var igår på Eydes, og jeg er forundret over, at du siger, at servicen var iorden. Min familie og jeg blev rigtigt skidt behandlet, og på trods af, at maden egentlig er ok, vejer det slet ikke op for den ringe behandling man får. Jeg sætter aldrig mine ben på Eydes igen.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...