onsdag den 15. september 2010

Mit nye nabolag

Jeg drømte i nat på ganske ubehagelig vis. Jeg kom hjem og opdagede, at jeg havde glemt at låse døren. Jeg kom ind, og mit tv, min playstation og min stationære computer var blevet stjålet. Mit vindue stod også på vid gab. Det værste var at jeg ikke havde tegnet forsikring endnu (hvilket ikke kun er et issue i drømmen), så der var bare ingenting at gøre.

Jeg gik så hen til en af mine naboer - hende den søde med den smukke kat, Vanilla - for at spørge om jeg må låne deres ovn på fredag, hvor mit blå hold fra Uni kommer på besøg til opvarmning, mad og Singstar. Hun er super sød og jeg måtte selvfølgelig gerne låne ovnen (dejligt med gode naboer) og så kommenterede hun på at der var malet graffiti på ungdomsboligen ved siden af min - jeg havde slet ikke set det før det. Virkelig grimt tag - meget intetsigende (men blåt).



Jeg kom til at nævne noget om min lidt småsuspekte nabo og Cheri (som hun hedder) fortalte at der havde været lidt problemer på det sidste. En af naboerne har haft indbrud i går aftes/nat. Hun kom hjem og overraskede indbrudstyven og blev slået ned. Meget chokerende! Især i sammenhæng med min drøm i nat. Godt man ikke er nervøst anlagt.
Så jeg har konkluderet at jeg næsten bor en en ghetto (overdrivelse fremme forståelsen, og livet er nu engang sjovere når der er lidt drama), til gengæld skal man ikke cykle mere end en kilometer for at komme ud mellem marker og køer. Jeg har 3 tyre der ligger og venter ved vandhullet hver morgen, når jeg kører forbi. I dag lå de der også i eftermiddags, da jeg faktisk havde tid til at stå af cyklen og tage et billede.


Maden i aften blev lidt kedelig. Fakta tunsteaks på tilbud forleden og jeg tænkte "Bonus!". Den ene blev indtaget som sashimi i går med tomat, soya, wasabi og sweet chili. Den sidste i pakken skulle jeg så finde på noget med i dag. Jeg fandt en inspirerende Salad Niçoise, og fik lavet en variant med hvad der nu var i køleskabet:
  • Tunsteak
  • 2 æg
  • 4 nye kartofler
  • 2 tomater
  • Brøndkarse 
  • Lime
  • Salt og peber
Kartoflerne og æggene blev kogt og skåret i både. Tomaterne blev skåret ud på samme måde. Det hele blev blandet og fik et skvæt lime samt salt og peber. Til sidst stegte jeg tunen på panden med salt, peber og lime. Den blev skåret i skiver og lagt ovenpå salaten. Til sidst pyntede jeg med lidt brøndkarse fra min krukke.
Desværre fik tunen lidt for meget. Det er første gang jeg steger tun, og den skulle tydeligvis have haft mindre varme, eller steges i kortere tid. Jeg havde forventet en lidt friskere smag, men det mindede mest om dåsetun, så jeg endte med at give salaten lidt Sauce Heinz, som er min favorit til alm. tunsalat med æg.
Jeg satser på at øvelse gør mester.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...