torsdag den 16. september 2010

Chai, kunst og banko

Jeg var inde hos Falck i dag til en såkaldt jobsamtale. I praksis vidste jeg allerede at jobbet som afløser i hjemmeplejen. De mangler aften- og weekendvagter helt desperat. Det gik som ventet, jeg gav dem mine oplysninger, og alt er fint. Som en ekstra bonus har jeg scoret et lift til København. Karen, som jeg var til samtale hos, skulle tilfældigvis også til København lørdag formiddag, så det kan jo ikke blive bedre.

En hurtig tur ind på hospitalet og mødes med min studiegruppe ang. vores opgave, og så ind og mødes med Eva. Vi gik på Froggys og fik chai latte. For satan de var gode! Det er ikke sidste gang. Jeg bliver nødt til at tage min mor derind og spise med min mor, når hun kommer til Odense og besøger mig. De har en kæmpe frø på disken. Hun vil elske stedet.



For at fordrive tiden indtil banko om aftenen, tog vi på Fyns Kunstmuseum. Meget blandet oplevelse. Virkelig fine billeder og så nogle der bare være intetsigende. Men sådan er det vel med kunst.

Fantastisk billede. Man kan ikke blive andet end glad af at se på det. Er helt forelsket

Der er kun en ting at sige.... Nissediller!

Nyt billede (malet i 2010). Fantastisk billede. Meget symbolsk med gaven han trækker efter sig. Jeg kommer til at tænke på juleræset, og det materialistiske pres der ligger på skuldrende af alle forældre. Også dem der ikke har økonomien til at leve op til samfundets forventinger.

Et tårn af blandet junk. Flere ting jeg selv har haft. Jeg tænker at det kunne være en af min bedstefars kasser der var blevet tømt ned i montren. Lidt nostagisk.

Den er så sweet! Jeg synes de er fantastiske. Dem ville jeg gerne have hængene herhjemme.

Hvorfor er det man aldrig vinder i banko? Jeg fik ikke engang en række, så jeg må konkludere at jeg har held i kærlighed. Jeg har godt nok ikke mærket meget til det på det sidste, men mon ikke det kommer? Det har dog været en indiskutabel underholdende aften. Og det var bonus at sidde ved siden af Sandra - Hurra for sidegevinster! Og så får man drinksbilletter til halvdelen af alle barerne i Odense, ved at fortælle Dead Baby jokes.

     - Hvad er forskellen på en trampolin og en bunke døde babyer?
     - Jeg tager normalt skoene af, før jeg hopper på trampolinen.

Ja den er dårlig, men åbenbart masser af alkohol værd. I hvert tilfælde mere end jeg kan drikke på en hel aften uden at gå fuldstændig kold. Så nu er der dømt drinks og Big Macs det næste stykke tid.

Banko Mestrene!

Den heldige dobbeltvinder

2 kommentarer:

... sagde ...

Nu er det ved at være længe siden at u har lagt det ind... men !! Jeg ELSKER, ELSKER, ELSKER at du elsker chai latte :D<3 I Birkerød er der en lille Café der også sælger dem... Jeg kan godt lide dem med vanilje.. hvad med dig?? Btw Savner og elsker dig.
Xoxo Miss Matilde

Danser I Regnen sagde ...

I lige måde musling. Det er måske længe siden, men jeg har været der siden. Deres varme chokolade er også udemærket.
Jeg regner med at komme en tur til Farum når mine næste to eksamener er overstået i starten af november. Så kan vi tage derind og prøve deres?
Jeg har i øvrigt købt en chai te i Fakta, som er rigtig god. Nu mangler jeg bare sådan en mælkepiskersatan ligesom jeres, så kan jeg lave lattè :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...