søndag den 5. september 2010

En afslappet weekend og god mad

Første weekend i Odense uden fest og ja... Druk. Eller næsten da. Elin og Johan holdt fest på kollegiet i fredags, og vi endte med at tage i byen ved 3-tiden. Ikke noget med at gå hjem før Blomsten og Bien lukkede kl. ja jeg ved ikke hvor tidligt om morgenen.
Jeg havde en aftale med Kasper om at sove hos ham - han bor en heeel del tættere på byen end jeg. Så vi fik cyklet vores  fordrukne kroppe hjem til ham.
Vi svinger bare super godt sammen, og har gjort det fra første dag. Han har en kæreste, jeg går ud fra hun er suoer sød - jeg glæder mig til at møde hende. Og det er virkelig befriende at kunne være sammen med ham uden at bekymre mig om hvorvidt han kunne finde på at lægge an på mig. Jeg skal ikke involveres i noget nyt forhold før jeg er fuldstændig afklaret i forhold til Loke, så dette "forhold" passer mig perfekt. Vi deler en fælles passion for bacon og Elverfolket. Faktisk har vi skræmmende mange ting tilfælles.
I tirsdags fik vi lavet mad som i FANtastisk. Jeg har længe villet prøve den rensdyr-ting vi fik på Roskilde Festival. Rensdyret blev udskiftet med krondyr, som var på tilbud i Rema 1000.

- 2 krondyrsteaks
- ½ bakke brune champignons (ca. 200 g)
- 1 stort løg
- 4 dl madlavningsfløde (fordi piskefløde var udsolgt)
- 3 spsk tyttebærsyltetøj
- Smagsneutral olie til stegning
- Salt og peber

- Passende portion kartofler (afhængig af appetit og love for kartoffelmos)
- 1 dl madlavningsfløde (resten af den kvarte liter)
- Mælk (til at regulere konsistensen)
- Rigeligt smør (ja man har vel set lidt Spise Med Price
- Salt og peber

Sæt kartoflerne over. Ingen salt i vandet når det er til mos.

Champignons renses og snittes og løget hakkes mellemfint. Begge dele svitses i olien ved høj varme til løgene er bløde og gennemsigtige og champignonerne har smidt væden. Imens skæres krondyrsteaksne i små fine tern, som smides i gryden når grøntsagerne er klar. Steg igennem til alle stykkerne har fået farve. Herefter tilsættes fløden og der koges op. Skru ned for varmen og lad koge nogle minutter. Tilsæt et par skefulde tytteværsyltetøj.

Mos de færdige kartofler med smør og resten af fløden. Reguler konsistensen med mælk hvis det er nødvendigt. Smag til med salt og peber.

Smag sovsen til med slat, peber og evt. mere syltetøj. Servér.



Det skal helt sikkert laves igen. Jeg har fundet mig en scoreret af helt særlig kaliber. Det var også nemt at overtale Kasper til at servere det for sin kæreste, da hun kom på besøg torsdag. Så vidt jeg har forstået var det en succes, selvom han måtte nøjes med oksekød, da krondyret var udsolgt.

Her lørdag morgen lavede Kasper spejlæg og bacon. Mums. Og så har jeg stiftet bekendtskab med "Spejdersangen" - Genialt.
Der er kun én ting galt. En af hans roomies (eller hvad man nu kan kalde det, når de deler køkken og bad), er multi belastende. Han har sat sig i hovedet at Kasper og jeg må have noget kørende, og han skal hele tiden kommentere det. I princippet kan det være fuldstændig ligegyldigt hvad folk tror, men har det bare dårligt over at han måske skulle få sagt noget til Kaspers kæreste, der giver hende forkerte ideer. Jeg ved at jeg selv ville hade hvis nogen snakkede sådan om min kæreste og en evt. veninde. Hvis han havde været single havde det været komplet ligegyldigt hvad folk tænkte. Jeg vil bare ikke ødelægge noget for nogen. Især ikke for nogen jeg synes godt om. Ville hade hvis det venskab, jeg har fået med Kasper, skulle giver problemer i hans forhold. Heldigvis er han også helt åben overfor hende, så er det ikke så meget andet at gøre.  Men for satan altså - vi sover ikke engang i samme rum. Men der er åbenbart nogle der mener at mænd og kvinder ikke kan være venner uden at der er mere i det.
Uanset hvad, så ser jeg frem til at møde hans kærsete. Jeg regner med det sker den 17. der er hun i hvert tilfælde inviteret med til fest hos mig, så håber jeg bare hun kan komme.

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...