søndag den 7. november 2010

Humus og hyggeligt besøg

Loke ringede i nat, og fortalte at han var faldet i. "Bare en lille smule". Han var til fødselsdag hos en ven - en større fest - og vi havde talt om det inden. Han mente ikke det blev noget problem. Han ringede igen på vej hjem fra festen kl. 10 om morgenen, og jeg tror godt han fattede at jeg ikke synes det her er fedt. Men han forventer credit for at have fortalt mig det. Jeg overvejede at sige til ham at jeg havde kysset med en fyr i byen i torsdags, og spørge ham om ikke det var okay, når nu jeg fortalte ham det. Gjorde det dog ikke. Kan ikke rigtig finde ud af hvordan jeg skal forholde mig. Tænker at jeg måske bare burde stoppe der her, fordi det er håbløst, men jeg vil ham jo virkelig gerne. Hvis han altså kan holde sig ude af det l*rt. Men jeg kan jo aldrig vide det. Og hvem siger at han fortæller mig det næste gang? Hvis der bliver en næste gang - lige nu har jeg svært ved at tro der ikke gør. Jeg spurgte selv ind til det i nat, da han ringede, så havde han sagt det hvis jeg ikke havde spurgt? Jeg ved det ikke. Han spurgte om han måtte ringe senere, og det sagde jeg ja til. Hader mig selv for at gå og vente på han ringer. Det har været en virkelig hård dag. Heldigvis har jeg en dejlig familie, der støtter mig og er der for mig. Og så fik jeg helt uventet besøg. En af mine naboers smukke kat, som jeg er lidt forelsket i, stod og miavede ude foran, så jeg lukkede den selvfølgelig ind. 






Vanilla hedder hun, og hun er bare den smukkeste hellige birma jeg nogensinde har set (og den eneste). Så hun har ligget på min stol det meste af formiddagen, og kravlede senere op til mig i sengen og lå og spandt mens jeg læste om DNA til i morgen. Det var bare den bedste timing i verden. Kunne ikke overskue mennesker, men havde virkelig brug for noget nærhed. Dejlige kat.

Jeg har for flere uger siden købt tørrede kikærter, fordi jeg gerne ville prøve at lave humus, det blev så idag. Min frokost kom simpelthen til at bestå af gulerodsstave med hjemmelavet humus.

Humus

  • 80 g tørrede kikærter
  • 2½ spsk olivenolie
  • 2 fed hvidløg
  • 2 spsk citronsaft
  • 1 tsk salt
  • Friskkværnet peber
  • Vand
  • Paprika 
  • 1 tsk olivenolie

Sæt kikærterne i blød natten over i en skål vand. Kasser vandet. Kog kikærterne ca. 40 minutter og kasser kogevandet. Alle ingredienser (bortset fra paprika og den sidste tsk olivenolie) blendes sammen til de har en lækker cremet konsistens. Juster konsistensen med vand. Smag til med salt, peber og citron. Der kan evt. tilsættes mere hvidløg, hvis man bryder sig om det.
Server som dip til fx. arabiske fladbrød, pitabrød el. lig. Jeg brugte gulerodsstave.


2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Puhh, det giver et helt sug i maven, når jeg læser dit indlæg. Der er ingen råd at give, det er jo dig selv der skal træffe valget, men pas på dig selv i processen!

Sikke dog en SMUK kat!! Kan godt forstå du lukkede den ind, jeg tror måske jeg havde kidnappet den lidt, hvis det var mig ;-)

Elsker hummus, det er så godt og jeg kan spise det i rå mængder....

Mange hilsner
Birthe

Danser I Regnen sagde ...

Jeg var også tæt på at beholde hende hehe. Men satser på hun kommer på besøg igen. Jeg rejser også for meget væk i flere dage af gangen, så jeg vil ikke være bekendt at have kat pt. eller dyr i det hele taget. Ellers havde jeg selv fået mig sådan en baby.Elsker katte :)

Jeg kan fortælle at jeg nu er taget hjem til Loke, og vi har fået en god snak om hvad der er sket. Han er selv mega ked af det og arbejder på hvordan han kan undgå det sker igen, så indtil videre tager jeg chancen. Og har det lidt bedre nu :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...