tirsdag den 15. marts 2011

Bøf og Blowjob dag

Ja det var jo faktisk overskriften i mandags. Hvis nogle skulle have misset det, så skal det forestille at være mandens pendant til Valentins Dag, som ligger den 14. februar. Nu var der ingen til at give mig blomster eller romance på Valentins, men man skulle da være et skarn, hvis ikke man kunne nyde en god bøf i dagens anledning. Det var ikke svært at overtale Lea til at købe bøffer med hjem, så den stod altså på god "herremiddag" til de to damer i huset.



Det blev egentlig en super simpel ret - fantastisk at luksusmad kan være så nemt. Et par minutsteaks på panden (så røde at vi ikke havde serveret dem for gæster, men de blev spist med velbehag), ovenbagte kartofler, gulerødder og rødbeder samt en god blandet salat.
Det gav os også chancen for at få prøvet endnu et par af de lækre ting jeg fik med i gaveposen fra madbloggertræffet.
Første test blev Alligatoren, som jeg havde høje forventninger til.


Vi havde godt nok meget sjov med den, men indrømmer at min umiddelbare reaktion af skuffelse. Vi startede med at bruge den skæredims, der laver små bitte tern. Det var vildt hårdt at trykke den ned over kartoflen, den ville ligesom ikke rigtig igennem, og pludselig sagde det SLAM! og så var der strimler. Vi blev meget forskrækkede, og var flade af grin samtidig. Vi gentog et par gange - ligeså elegant og hyggede os med det. Vi var ikke i tvivl om hvorfor de kalder den en Alligator! Vi endte med at skifte over og skære dem i større tern. Det gik en del lettere, og vi fik da også skåret det hele ud i fine jævne stykker.
Den var også relativ nem at få ren, da der skulle vaskes op, til gengæld var den mega besværlig at tørre af. Jeg vil ikke anbefale den til folk, der ikke har opvaskemaskine. Jeg synes ikke arbejdet den udførte var besværret med opvasken værd. Så vigtig er ensartetheden på den slags tern ikke for mig. Den skal nok få en chance til, men første reaktion er ikke den bedste. Nu må vi se, hvad den får lov at prøve næste gang.
Der skulle selvfølgelig også laves sauce til, og det blev gjort med økologisk oksebouillon fra Oscar. Det er selvfølgelig lækrest med "ordentlig" sauce, men det fungerer altså også udemærket på denne måde. Der røg også lidt rødvin og ribsgele i, så var der glimrende tilbehør.


Derudover kom Arla på bordet igen - denne gang med deres salattern.


Indrømmet - jeg havde ikke særlig høje forventninger. Jeg synes sjældent færdigt udskårne salattern smager af noget særligt, men jeg må sige at jeg er positivt overrasket. Vi er ikke helt på niveau med feta i blok, men det var altså tæt på. Derudover er det jo væsentlig nemmere og mere handy, så det tæller på plussiden. Dem kunne jeg sagtens finde på at købe en anden gang. Ros for et super produkt til Arla! Det var også en meget lækker detalje med topping i låget, der kunne vi dog godt have brugt lidt mere ^_^.

Resten af salatternene blev brugt på den rødbedesuppe der var i overskud fra i søndags. Kold rødbedesuppe med hakket rucula og salattern - yum!

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...