søndag den 10. oktober 2010

Restaurantbesøg - Hot Pot i Odense

Så er jeg alene igen. Loke har været her siden i mandags, og det har været virkelig dejligt. Det er ikke mere en 1½ time siden, jeg sagde farvel til ham på stationen, og jeg savner ham allerede. Har overvejet at fortælle ham at jeg gerne vil være kærester med ham igen, men jeg har besluttet at trække den lidt. Det er trods alt ikke mere end 3 uger siden han vendte på en tallerken. Jeg har brug for at se at han virkelig kan holde sig i skindet, og ikke falder tilbage i sit gamle mønster. Men han er livet gevaldigt op og er aktivt igang med projekt "Kom igang med uddannelsen" og det er bare super fedt. Jeg håber det kommer til at fungere for ham.
Vi tog ud og spiste sammen her på den sidste aften, og valget faldt på den kinesiske restaurant Hot Pot. Fornuftige priser og studierabat er en god kombi.


Der var ikke ret mange mennesker, da vi kom, men indtrykket var meget positivt. Smuk indretning og behagelig stemning med behagelig stemningsmusik i baggrunden. Vi fik hurtigt plads og betjeningen var meget behagelig. Vi valgte Hot Pot ad libitum, som skulle være restaurantens speciale, og tjeneren var meget sød og pædagogisk, da han forklarede hvordan det hele foregik. Han kunne måske have virket nedladende, men det foregik i spøg og med god stemning, så jeg tolkede det på ingen måde negativt, da han tog lidt gas på os, fordi vi aldrig havde hørt om konceptet eller prøvet det før.
Hot Pot er en slags kinesisk fondu, hvor man i stedet for olie har en kogende suppe stående på bordet. Så vælger man selv forskellige råvarer fra buffeten og koger dem i suppen.
Mht. suppen kunne man vælge mild, medium eller stærk, og jeg var lidt i tvivl, da jeg har oplevet kinesiske restauraner, hvor medium svarer til "nu er jeg en ildsprudende drage". Vi endte dog med at vælge den stærke og var glade for det. Det var ikke meget smag der blev afgivet fra suppen til kødet og grøntsagerne, og suppen smagte glimrende i sig selv. Den skulle ikke have været mildere til os.
Ud over Hot Pot buffeten var der også en almindelig kinesisk buffet og en isbuffet med stort udvalg til dessert. Det hele var ganske udemærket.
Jeg var ikke helt solgt til Hot Potten. Det var sjovt at prøve - en anderledes måde at spise på, men jeg kunne bedre lide maden fra den varme buffet. Jeg tror det kræver lidt øvelse at blive god med den Hot Pot, så man kan finde ud af hvilke kombinationer der er lækre, hvor lang tid de forskellige ting skal have for at blive bedst osv. Men der er uden tvivl point for hyggen. Og så er et tip at snakke sammen om hvad i putter i, da det er besværligt at sidde og fiske, så det er bedst hvis alle der deler gryde kan lide alt hvad der er i suppen.

Prisen for buffeten var 148 kr. og så var der studierabat på 10 %. Udvalget af drikkevarer var ikke imponerende. Vi kiggede ikke på vinkortet, da su'en ikke rakte så langt, så det kan jeg selvfølgelig ikke udtale mig om. Mht. alt det andet var der hvad der skulle være, hverken mere eller mindre. En lille bonus var dog at de havde min favoritøl, Kronenbourg 1664, så den skulle selvfølgelig lige smages. Efter mad og dessert tog vi ind på Froggys og fik henholdsvis en varm chokolade og en iskaffe. Begge dele med vanilieis.

Konklusionen på Hot Pot må være, at det var en super god oplevelse. Helheden med mad og betjening var god. Priserne var også meget rimelige. Dog kan man sikkert få billigere kinesisk buffet andre steder, men jeg kommer helt sikkert til at give Hot Potten en chance til. Det må være til at lære, og er der noget bedre end at sidde og bonde over en gryde duftende suppe? Nej vel?

Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...