mandag den 18. oktober 2010

Glædeligt nyt bekendtskab med Ben & Jerry

Søndag aften landede jeg på Nivå st. efter en lang arbejdsdag og en lang togtur. Loke hentede mig på stationen og hjemme var lasagneforberedelserne i fuld gang. Der blev givet pokker i alle slanketanker, og vi endte på tanken og kom hjem med et ordentligt læs guf, heriblandt Ben & Jerry's Baked Alaska. Vanilieis med marshmellows og hvid chokolade, kan det blive bedre? Svaret er selvfølgelig nej. Som i nok ved er jeg en sucker for hvid chokolade, og det var noget af det bedste is jeg nogensinde har smagt - i hvert tilfælde hvis vi snakker færdigkøbt. Men jeg synes godt nok det var dyrt - det er ikke særlig tit jeg køber is og slik, nu kan jeg huske hvorfor.


Men nogle gange skal man lade pris være pris og bare give los. Resultatet blev en ny yndlingsis, som jeg helt sikkert bliver nødt til at forsøge at kopiere - det kan vel kun blive bedre at at blive hjemmelavet.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Jeg har ikke rigtig turde binde an på den med Baked Alaska, er bange for at den er for sød. Er den meget sød?

Mange hilsner
Birthe

Danser I Regnen sagde ...

Altså man kommer ikke udenom at den er meget sød. Men vil vove den påstand at hvis man kan lide hvid chokolade (uden knas) så kan man også lide Baked Alaska. Er der egentlig opskrift på den i deres isbog?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...