mandag den 11. oktober 2010

På den igen - Omelet med rød peber, løg og kylling

Så fik jeg taget mig sammen til at hoppe på vægten. Damn det var ikke sjovt. Hele denne her studiestart har betydet nogle kilo på. Nu må jeg hellere tage mig sammen - farvel friture og flødeis! I hvert tilfælde skal mængderne ned. Vægten sagde 74,5 kg og det er ALT for meget. Det er 5 kg ekstra på 1 måned. Jeg håber de ryger ligeså hurtigt af igen.

Aftensmaden kom til at stå på tøm køleskabet kombineret med slankehensyn. Resultatet blev en lækker omelet.

Omelet med rød peber, løg og kylling (2 personer)
  • 1 kyllingebrystfilet
  • 3 æg
  • 3 små løg
  • 2 røde peberfrugter
  • Salt og peber
  • 2 tsk olivenolie til stegningen

Skær løg og peberfrugt i små tern og steg dem i olien på en pande til løgene er gyldne og peberfrugterne er bløde.
Skær kyllingebrystet i små tern og steg dem sammen med grøntsagerne på panden.
Rør æggene sammen og krydr med salt og peber. Vend grøntsagers-kyllinge-blandingen sammen med æggene.
Kom det hele tilbage på panden og steg ved lav varme til omeletten er gennemstegt - ca. 25 minutter.


Finthakkede løg og peberfrugt

Det hele på panden

Nu med æg

Det færdige resultat - Og ja, jeg er en spade til at få omelet hel ud af panden. Måske kommer det en dag. Gode tips modtages gerne!

Det giver lige knap 300 kcal pr. næse, hvilket er helt perfekt. Planen var at gemme halvdelen til frokost i morgen, men den blev altså også kørt ind i et anfald af ædeflip. Heldigvis kunne jeg tillade mig det.

Et stort tillykke skal lige nævnes til Loke, som har været så heldig at få lov at starte på sin drømmeuddannelse i dag i stedet for til vinter. Det er så dejligt for ham. Jeg håber bare ikke han får for travlt til at besøge mig.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Skøn blog du har fået lavet, jeg sætter dig på min blogroll :-)

Mange hilsner
Birthe

Danser I Regnen sagde ...

Jamen mange tak for komplimenten, det er sødt af dig :)

Dejligt hvis der er nogen der kan bruge det man skriver

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...