tirsdag den 4. januar 2011

Fyldt bagekartoffel - Nu med computer i hænderne igen

Fyldet, der venter på at kartoflerne bager

De udhulede bagekartofler

Velbekomme


Fyldt bagekartoffel 
  • 2 bagekartofler
  • 1 pakke skinketern
  • 1 rød peberfrugt
  • 1 håndfuld grønne bønner
  • 1 lille rødløg
  • 1 håndfuld persille
  • 1 dl græsk yoghurt
  • Salt og peber
Bag kartoflerne 45-60 minutter afhængig af størrelse (200 grader). Mens kartoflerne bager er der god tid til at lave fyldet. 
Skær grøntsagerne i små tern og rør dem sammen med den græske yoghurt og skinketernene.
Når kartoflerne er klar tages de ud og toppen skæres af. Indmaden skrabes ud med en ske og blandes sammen med resten af fyldet og låget lægges tilbage på. 
Bag herligheden et kvarter mere i ovnen og server - evt. med en klat smør.

Der var en masse fyld i overskud, som jeg har tænkt mig at bage i et lille ovenfast fad i morgen. Måske med et drys revet ost over, hvis jeg synes jeg kan tillade mig det.


Nu har jeg fået min computer igen. Den skal en tur ind igen, men det bliver ikke før mine eksamener er overstået!
Det har været en hård tid over jul og nytår efter mit brud med Loke. Jeg savner ham ad helvedes til, men kan godt se at det ikke kan fungere. Prøver ikke at tænke for meget på ham.
Der er under 2 uger til eksamen og helt præcist 16 dage til jeg tager til Les 2 Alpes på ski - Jeg glæder mig SÅ meget til at komme væk fra det hele og blive blæst igennem. 
Jeg har en masse blogging der skal indhentes nu, glæder mig til at få noget fra hånden.

I morgen skal jeg ind og se en lejlighed i centrum sammen med Lea. Jeg håber virkelig det er noget. Hvis vi er interesserede er den klar til indflytning 1. februar - det kunne være SÅ optimalt. Den kunne ikke ligge mere centralt og prisen er rimelig. Bagefter står den på 1½ times Shotokan Karate hos Saiko Odense. Det er jeg lidt spændt på. Har dyrket Nihon Jujutsu i mange år, men mit forbund, DJJF, har ikke nogen afdelinger i Odense. Jeg har godt overvejet at starte en klub op, men det er for tidskrævende midt i studiet lige nu. Men jeg har savnet at træne, så det passer helt fint ind. Jeg har hørt at "Strong's the new skinny", så det bliver mit motto i år. 

4 kommentarer:

Anonym sagde ...

Velkommen tilbage i blogverden :-)

Det ser rigtig lækkert ud, elsker bagte kartofler med fyld...

Håber at lejligheden er noget for dig og at processen over at kommer over Loke vil blive mindre smertefuld med tiden. Det er så hårdt, men nogle gange er det jo desværre nødvendigt.

Knus til dig

Mange hilsner
birthe

Janne B.T. sagde ...

Nej hvor lækkert! Mætter det, eller synes du man skal have noget til?

Jeg er ked af, at du har det sådan efter bruddet. Den slags er aldrig nemt, desværre, så jeg håber du kommer over det!

Danser I Regnen sagde ...

Hej Birthe, tak skal du have.
Lejligheden var FANTASTISK! Vi har sagt ja og skal flytte ind den første - det bliver virkelig fedt.

Danser I Regnen sagde ...

Jeg Janne, det er altid rart med gode ønsker. Er sikker på jeg nok skal komme over det, men hårdt er det.
Jeg synes det mætter rigtig godt, jeg spiste ikke noget til. Om man skal have en eller to afhænger af størrelsen på kartoflerne.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...