søndag den 15. maj 2011

Nordisk inspirerede tapas på Franck A

Det har nok været den travleste måned i mit liv. Jeg nyder i den grad livet i Odense, men fuck og død hvor er der sket mange ting på det sidste. Det har af samme grund knebet med tiden til bloggen, men nu må vi se om ikke vi kan rette lidt op på det.

I påsken var jeg på ski med familien i Norge. En årlig tradition, som er sindsyg hyggeligt. Den stod også på en del læsning, for modul 4 på medicin er altså noget af en mundfuld. Jeg kom hjem om mandagen og var ude og spise sushi med min gode veninde og tidligere kollega, Charlotta. Jeg landede i Odense igen om aftenen og fik bikset en ansøgning sammen til at blive tutor for de nye russere til sommer. Onsdag blev de udvalgte offentliggjort og jeg var med! Woop woop siger jeg bare! Siden da er tiden bare fløjet. Der har været forweekend for tutorerne, påskefrokost for gamle og nye tutorer, arbejde, møde med SexEkspressen og så er vi gået i gang med at planlægge en camp til Roskilde Festival også. Jeg er komplet overvældet over alle de ting der sker, men samtidig synes jeg det hele er helt fantastisk.
Min mormor kom på besøg i torsdags, hvor jeg havde fri, og vi havde en sindsyg hyggelig dag i O-town. Hun fik set min lejlighed (det er første gang hun var ovre for at besøge mig) og vi fik spadseret en tur i byen. Vi spiste frokost på Franck A, hvor jeg tidligere har spist rigtig god brunch, og frokosten kunne absolut leve op til forventningerne. Vi fik en tapas for 2, som var en tapastallerken til deling med nordisk inspirerede småretter. Meget lækkert! Der var noget laksetartar, svineskank (mener den var røget) med noget picklesværk, chips af nye kartofler, vagtelæg på hjemmerørt mayonnaise og en rigtig lækker emmentaler med ølbraiserede valnødder og pærekompot.



Alt sammen rigtig lækkert. Jeg var især vild med svineskanken, den smagte fantastisk. Servicen var glimrende, intet særligt at bemærke der, jeg kommer helt sikkert til at spise der igen.

2 kommentarer:

Anonym sagde ...

Nejjj, hvor ser det godt ud! Der vil jeg gerne spise engang, er du frisk??

KH
Birthe

Danser I Regnen sagde ...

Helt klart - Vi skal lige hen på den anden side af den 15. juni, så er jeg mega klar ^_^. Skal lige have overstået helvedeseksamen :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...