tirsdag den 17. maj 2011

Millionbøf med nye kartofler

Der er grænser for hvor kreativt jeg kan udfolde mig med mad når jeg er på arbejde. Jeg har ingen indflydelse på indkøb og jeg må helst ikke gøre eller lave noget alt for uventet. I dag stod den så på millionbøf på gefülen og det blev faktisk rigtig godt, hvis jeg selv skal sige det.

Improviseret millionbøf med nye kartofler (til ca 4 personer)

  • 2 håndfulde nye kartofler (fordi vi kun var to, flere hvis I er flere)
  • ½ kg hakket oksekød
  • 1 dåse flået tomat
  • 1 bouillonterning opløst i en kop vand
  • 1 gulerod i små tern
  • 1 løg i strimler
  • Lidt maizenajævning
  • 1 spsk olie
  • Salt og peber
Kog kartoflerne.
Steg løgene i olien til de er klare. Brun kødet sammen med løgene og tilsæt gulerødderne. Hæld bouillon og flået tomat over og lad det simre et kvarters tid. Jævn med maizena hvis det er nødvendigt. Smag til med salt og peber.



Jeg er godt nok vild med mit liv i øjeblikket. Jeg har mega travlt, men jeg elsker virkelig alt det jeg laver. Et af de større projekter jeg har gang i, er at planlægge en camp til Roskilde Festival. Vi er en hel flok der planlægger en medicinercamp, og vi går selvfølgelig efter at blive årets camp 2011. Vi har valgt at have Sikker Festival som tema og er i gang med at skaffe sponsorer, så vi kan dele kondomer, solcreme, ørepropper osv. ud på festivallen. Derudover planlægger vi selvfølgelig en masse sjove aktiviteter. 
Hvis du er nysgerrig så tjek bloggen for campen ud: Camp Læger Uden Skrupler. Vi kører i øjeblikket en konkurrence om at designe os et super fedt logo, så hvis du har kreative evner, så deltag endelig ^_^.



Ingen kommentarer:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...